مدیریت
بررسی تأثیر یکپارچگی فناوری اطلاعات بر مزیت رقابتی زنجیره تامین (مورد مطالعه: صنایع غذایی)

حمیدرضا طلایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 خرداد 1401

http://dx.doi.org/10.22034/jcmpd.2022.552465.1013

چکیده
  در سال های اخیر، تمرکز سازمان ها، برای رسیدن بر سطح بالاتر عملکرد، به عنوان یک مزیت رقابتی، معطوف شده است. همچنین حفظ و توسعه چابکی و نوآوری به عنوان قابلیت های پویای شرکای زنجیره تامین به منظور افزایش مزیت رقابتی در اقتصاد جهانی بسیار حائز اهمیت است. از طرفی، همکاری موثر میان شرکای زنجیره تامین و ایجاد اعتماد میان اعضا، می تواند عملکرد ...  بیشتر

مدیریت
نقش یکپارچگی و هماهنگی تلاش ها در زنجیره تأمین خدمات بشردوستانه (مورد مطالعه: جمعیت هلال احمر اصفهان)

حمیدرضا طلایی؛ مرتضی حاجیان؛ معصومه آقایی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 46-58

http://dx.doi.org/10.22034/jcmpd.2022.551115.1010

چکیده
  یکپارچه سازی زنجیره‌تأمین یکی از راه‌کارهای مهم در حل مسائل و چالش های مدیریت زنجیره تامین است که اخیراً در حوزه زنجیره تامین بشردوستانه مطرح شده است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف سنجش تأثیر عوامل یکپارچگی زنجیره تامین بشردوستانه بر نتایج عملکردی انجام گرفته؛ همچنین نقش تعدیلگری کمبود و مازاد منابع را بر رابطه مذکور بررسی نموده ...  بیشتر

مدیریت
تاثیر گرایش به کارآفرینی، گرایش به بازار وگرایش به مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار: بررسی نقش میانجی توسعه محصول جدید

امید بهبودی؛ سید مرتضی غیور باغبانی؛ رضا شیبک

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 59-71

http://dx.doi.org/10.22034/jcmpd.2022.546138.1007

چکیده
  مزیت رقابتی مجموعه ای از توانایی های منحصر به فردی یک واحد اقتصادی است که اجازه نفوذ به بازارهای دلخواه و برتری بر رقبا را برای آن فراهم می کند. لذا هدف این پژوهش بررسی تاثیرگرایش به کارآفرینی، گرایش به بازار، گرایش به مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار و تحلیل نقش میانجی توسعه محصول جدید در یک شرکت لبنیاتی در استان خراسان رضوی بوده ...  بیشتر